وکیوم تراپی زخم بستر

وکیوم تراپی زخم بستر

وکیوم تراپی زخم بستر

درمان زخم بستر با وکیوم تراپی به سیستم‌های پانسمان زخم اطلاق می‌شود که به طور مداوم یا متناوب فشار منفی اتمسفری را به سطح زخم وارد می‌کنند تا به بهبودی کمک کنند. درمان زخم با فشار منفی همچنین درمان زخم با کمک خلاء نامیده می‌شود، این روش درمانی، یک درمان محبوب برای مدیریت بسیاری از زخم های حاد و مزمن شده است.

 

مزایای وکیوم تراپی زخم بستر

مطالعات نشان داده است که وکیوم تراپی زخم بستر:

  • جریان خون را در بستر زخم بهینه می‌کند.
  • تورم موضعی و عفونت را کاهش می‌دهد.
  • ترشحات اضافی را که می‌تواند رشد و تکثیر سلولی را در بستر زخم کم کند، از بین می‌برد.
  • میزان باکتری ها را کاهش می‌دهد.

 

علاوه بر این، وکیوم تراپی، ساختار سلول‌ها را در بستر زخم تغییر می‌دهد، و باعث ایجاد آبشاری از سیگنال‌های درون سلولی می‌شود که سرعت تقسیم سلولی و تشکیل بافت گرانوله را افزایش می‌دهد.

 

مزایای وکیوم تراپی زخم بستر

 

دستگاه های وکیوم تراپی زخم بستر

در حال حاضر چندین سیستم وکیوم تراپی در دسترس برای درمان زخم با فشار منفی و گزینه‌های پانسمان متعددی وجود دارد که برای کاربردهای خاص درمانی زخم مهندسی شده‌اند. سیستم های ثابت و بزرگ که برای بیمارانی با تحرک محدود یا زخم های با ترشح زیاد استفاده می‌شوند و دستگاه‌های پرتابل کوچک‌تر و سبک وزن که با باتری کار می‌کنند، حجم مخزن کوچکتری دارند که برای بیماران سرپایی با زخمی که ترشح حداقل تا متوسط دارد، مناسب است. دستگاه‌ها را می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که درجات مختلف فشار را به طور مداوم یا متناوب ارائه دهند.

 

نحوه وکیوم‌ تراپی زخم

یک پانسمان فوم به اندازه تقریبی زخم با قیچی بریده می‌شود و به آرامی روی زخم قرار می‌گیرد. یک لوله تخلیه روی فوم قرار می‌گیرد. پانسمان فوم، همراه با چند سانتی‌متر از پوست سیل شده و ناحیه اطراف پوست سالم، با فیلم شفاف پوشانده شده است. انتهای کاپ سنسور به واحد فشار منفی متصل است که برای تولید سطح مورد نیاز فشار تنظیم شده است. هنگامی که دستگاه روشن می‌شود، هوا از پانسمان فوم مکیده می‌شود و باعث فرو رفتن آن به سمت داخل می‌شود و با آن لبه های زخم را به هم نزدیک می‌کند. ترشحات داخل زخم توسط فوم گرفته شده و به یک مخزن یکبار مصرف که به دستگاه وکیوم متصل است، منتقل می‌شود.

 

نحوه وکیوم‌ تراپی زخم

 

زمان تعویض پانسمان وکیوم زخم بستر

پانسمان های درمان زخم با وکیوم تراپی باید هر 48 ساعت تعویض شوند. در صورت وجود عفونت، پانسمان باید هر 24 ساعت یکبار تعویض شود. اگر زخم عفونی نشده باشد، ممکن است بتوان پانسمان را برای مدت طولانی تری روی زخم گذاشت. بسته به نوع زخم، درمان زخم با وکیوم تراپی ممکن است برای ۲ تا ۶ هفته مورد نیاز باشد.

 

موارد استفاده وکیوم تراپی زخم

 

موارد منع مصرف وکیوم تراپی NPWT

درمان زخم با فشار منفی برای برخی از زخم ها نامناسب است که شامل:

 

مزایای درمان زخم بستر با فشار منفی (وکیوم تراپی)

در صورت موفقیت آمیز بودن این روش، مزایا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ترخیص زودتر از بیمارستان
  • تعویض پانسمان زخم کمتر
  • نیاز کمتر به جراحی
  • صرفه جویی در هزینه های درمان
  • بهبود کیفیت زندگی

 

وکیوم تراپی در کلینیک زخم بستر

 

وکیوم تراپی در کلینیک زخم بستر

ما در کلینیک زخم ترنم با استفاده از بهترین دستگاه‌های وکیوم تراپی کشور و با حضور کارشناسان زخم برجسته وکیوم تراپی، بهترین درمان را جهت تسریع در روند بهبود زخم بستر به بیماران ارائه می‌دهیم. در این کلینیک زخم ابتدا زخم بیماران توسط کارشناسان زخم مجرب مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت مناسب بودن وکیوم تراپی از این روش جهت درمان زخم‌ها استفاده می‌گردد و در غیر این صورت با صلاحدید کارشناس زخم، پانسمان مناسب زخم انجام می‌پذیرد.

جهت دریافت مشاوره و ویزیت زخم و انجام وکیوم‌ تراپی زخم با شماره زیر تماس بگیرید.

02147623737

5/5 - (10 امتیاز)