استئومیلیت (عفونت استخوان)

استئومیلیت (عفونت استخوان) یک عفونت و التهاب استخوان یا مغز استخوان است که توسط باکتری ها یا سایر میکروب ها ایجاد می‌شود.

استئومیلیت اغلب توسط باکتری استافیلوکوک ایجاد می‌شود، گرچه می‌تواند توسط قارچ یا میکروب های دیگر نیز ایجاد شود.

در استئومیلیت، باکتری ها می‌توانند از پوست، عضلات یا تاندون های آلوده در مجاورت استخوان به استخوان منتقل شوند.

استئومیلیت (عفونت استخوان) از چند جهت اتفاق می‌افتد که یکی از موارد وجود زخم می‌باشد.

استئومیلیت عفونت استخوانعفونت می‌تواند به نواحی دیگر در همسایگی بافت آسیب دیده از جمله پوست، عضلات و تاندون ها منتقل شود. در این حالت، استخوان زیرین ممکن است آلوده شود و در نتیجه باعث استئومیلیت گردد.
به عنوان مثال، بیمار دیابتی دارای زخم پا است که گسترش می‌یابد و به عفونت بافت نرم تبدیل می‌شود. در صورت عدم درمان، عفونت می‌تواند به استخوان های پا منتقل شود.

راه دیگری که از طریق آن عفونت به استخوان منتقل می‌شود، از طریق خون می‌باشد. این عفونت ممکن است در یک قسمت کاملاً نامربوط از بدن وجود داشته باشد و سپس از طریق جریان خون عبور کند و خانه دوم خود را در استخوان پیدا کند.

عفونت استخوان همچنین می‌تواند در نتیجه جراحی استخوان ایجاد شود، به ویژه هنگامی که پیچ، پلاک و سایر دستگاه های پروتز در استخوان نصب می‌شوند. باکتری های مهاجم می‌توانند در حین جراحی وارد بدن شده و یا از طریق جریان خون به محل جراحی بروند و سپس خود را به ایمپلنت ها متصل کنند.

 

علائم استئومیلیت

علائم استئومیلیت شامل:

  • درد استخوان
  • تب
  • لرز
  • تعریق زیاد
  • تورم
  • قرمزی
  • و درد در محل عفونت است.
  • بیماران همچنین ممکن است تورم در اندام تحتانی را مشاهده کنند.

 

تشخیص استئومیلیت

تشخیص استئومیلیت همراه با علائم ذکر شده در بالا، آزمایشات بالینی شامل کشت خون، نمونه برداری از استخوان، اسکن، تصویربرداری ام آر آی(MRI) و آسپیراسیون سوزنی امکان پذیر است.
اگر پزشک مشکوک است که بیمار ممکن است به عفونت استخوان مبتلا باشد، ضروری است که آزمایشات لازم را درخواست کند تا درمان در اسرع وقت شروع شود.

تشخیص استئومیلیت

درمان استئومیلیت

درمان استئومیلیت شامل رفع عفونت از طریق ترکیبی از آنتی بیوتیک درمانی به صورت تزریقی یا خوراکی و مراقبت عالی از زخم می‌باشد.

گاهی اوقات، وقتی عفونت به پروتزهای جایگذاری شده نسبت داده می‌شود، باید آن پروتز برداشته شود تا عفونت برطرف گردد. سپس، ممکن است پیوندهای استخوانی برای پر کردن فضاهای باقی مانده در اثر برداشتن بافت استخوان استفاده گردد.

 

جهت تعیین وقت با شماره های زیر تماس بگیرید: 02147623737

4.6/5 - (10 امتیاز)