وکیوم تراپی زخم

دستگاه فشار منفی زخم (NPWT)

وکیوم تراپی زخم

وکیوم تراپی زخم یا درمان زخم با فشار منفی (NPWT) روشی برای خارج کردن مایعات و عفونت از بستر زخم برای بهبود آن است. یک پانسمان مخصوص بر روی زخم قرار گرفته و به یک پمپ خلا ملایم متصل می‌شود.

 

جهت اجاره دستگاه وکیوم تراپی زخم، خرید کیت وکیوم تراپی و همچین اعزام کارشناس زخم جهت نصب دستگاه وکیوم تراپی در منزل تماس بگیرید:

02147623737

 

چرا درمان زخم با وکیوم تراپی؟

اگر سوختگی، زخم بستر (زخم فشاری)، زخم پای دیابتی، زخم مزمن (با ماندگاری طولانی) یا جراحت دارید ممکن است پزشک یا درمانگر زخم شما وکیوم تراپی زخم را توصیه کند. این روش درمانی می‌تواند به بهبود سریع زخم و کاهش عفونت زخم کمک کند.

وکیوم تراپی زخم، انتخاب خوبی برای برخی از بیماران است، نه همه بیماران. پزشک شما بر اساس نوع زخم و وضعیت آن تصمیم می‌گیرد که آیا شما کاندید مناسبی برای این روش درمانی هستید یا خیر.

 

وکیوم تراپی زخم (NPWT) چگونه کار می‌کند؟

این روش درمانی شامل پانسمان فوم، لوله، دستگاه فشار منفی و مخزن جمع آوری مایعات است.

درمانگر زخم لایه هایی از پانسمان فوم را در بستر زخم قرار می‌دهد. سپس پانسمان با یک فیلم شفاف فیکس می‌شود.

این پانسمان فیلم دارای شکافی است که در آن لوله ای متصل شده است. این لوله منجر به ایجاد خلا در مخزن دستگاه فشار منفی می‌شود که مایعات و ترشحات زخم در آن جمع می‌شود.

دستگاه فشار منفی را می‌توان طوری تنظیم کرد که مداوم Continues باشد، یا به طور متناوب Intermittent شروع به کار کند و متوقف شود.

پمپ خلا ترشحات و عفونت را از زخم خارج می‌کند. این کار به جمع شدن لبه های زخم کمک می‌کند. همچنین با تقویت رشد بافت گرانوله به بهبود زخم کمک می‌کند.

 

وکیوم تراپی زخم

 

سوالات متداول در خصوص دستگاه فشار منفی زخم (NPWT)

  • چه مدت طول می‌کشد تا زخم من بهبود یابد؟ مدت زمان بهبودی زخم شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد می‌تواند شامل سلامت عمومی، اندازه و محل زخم و وضعیت تغذیه ای شما باشد.

 

  • آیا وقتی دستگاه روشن است می‌توان دوش گرفت؟ بله. برای دوش گرفتن می‌توانید دستگاه را قطع کنید. دستگاه نباید بیش از 2 ساعت در روز خاموش باشد.

 

  • آیا می‌توانم با دستگاه حمام کنم؟ خیر. آب حمام می‌تواند زخم را آلوده کند. همچنین، اگر زیر زخم نگه داشته شود، پانسمان می‌تواند سست شود.

 

  • صداهایی که دستگاه ایجاد می‌کند چیست؟ از آنجا که دستگاه دارای قطعات متحرک است، مقدار کمی صدا ایجاد می‌کند. در صورت وجود نشتی یا فیکس کردن ضعیف پانسمان، ممکن است سر و صدا بلندتر شود یا زنگ خطر به صدا در بیاید.

 

چرا درمان زخم با وکیوم تراپی؟

 

چگونه پانسمان وکیوم تراپی زخم تعویض می‌شود؟

تعویض پانسمان به طور منظم برای بهبودی زخم شما بسیار مهم است.

در بیشتر موارد، پانسمان باید 2 تا 3 بار در هفته تعویض شود. در صورت عفونت زخم، ممکن است لازم باشد پانسمان بیشتر تعویض یابد.

چه کسی باید پانسمان را تعویض کند؟ پانسمان حتما باید توسط پزشک یا متخصص زخم تعویض شود. این فرد به طور ویژه برای تعویض این نوع پانسمان آموزش دیده است.

 

نصب دستگاه وکیوم تراپی زخم در منزل و کلینیک با شماره زیر تماس بگیرید.

02147623737

4.9/5 - (127 امتیاز)