کفش افراد دیابتی

هنگامی که مبتلا به دیابت هستید، باید از پاهای خود مراقبت ویژه ای کنید. به همین دلیل مهم است که هر روز پای خود را چک کنید و کفش های خود را متناسب با کفش افراد دیابتی انتخاب کنید.

کفش های مناسب بپوشید تا از تبدیل شدن مشکلات کوچک پا مانند یک تاول یا پینه (کالوس) به یک زخم پای دیابتی جلوگیری کنید.

اندازه مناسب پای خود را پیدا کنید.

اگر پای خود را مدت زمان طولانی اندازه گیری نکرده‌اید، به به کلینیک ارتوپدی فنی مراجعه کنید تا ببینید که چه سایزهایی را باید بپوشید.

کفش هایی را که خیلی کوچک یا خیلی بزرگ هستند خریداری نکنید، زیرا همین کفش ها می تواند باعث تاول و کالوس شود.

یک مطالعه در دانشگاه داندی در انگلستان نشان می‌دهد، حدود 6 از 10 نفر مبتلا به دیابت کفش هایی با اندازه نامناسب دارند و این خود عاملی برای ایجاد زخم پای دیابتی می‌باشد.

نکاتی برای انتخاب کفش مناسب

به دنبال کفش هایی باشید که انگشتان پا تحت فشار نباشند. در عوض، آنهایی را انتخاب کنید که فضای کافی برای حرکت انگشتان پا داشته باشند.

بنابراین انگشتان پا روی هم قرار نمی‌گیرند و به یکدیگر فشار وارد نمی‌کنند و احتمال کمتری برای پینه و تاول وجود دارد که می‌تواند به زخم تبدیل شود.

نکاتی برای انتخاب کفش مناسب

اگر می‌توانید کفی کفش را دربیاورید و روی آن قدم بگذارید. پای شما باید راحت در بالای آن قرار بگیرد بدون اینکه همپوشانی داشته باشد. همچنین پای شما نباید از کفی بزرگتر باشد.

کفی کفش

از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنید. زیرا آنها به کف پای شما فشار می‌آورند و باعث ایجاد کالوس های فراوان می‌شوند.

سعی کنید از کفش افراد دیابتی که کفش های چرمی دارای قاب محافظ برای انگشتان پا استفاده کنید. زیرا کفش های رو باز می‌تواند شما را در معرض آسیب هایی مانند بریدگی قرار دهد. همچنین ورود سنگریزه و سنگ های کوچک در داخل آنها راحت تر است.

کفش افراد دیابتی

در پایان روز برای تهیه کفش اقدام کنید. زیرا پاهای شما به طور طبیعی در پایان روز کمی متورم است. اگر کفش هنگام تورم راحت است، باید در بقیه زمان ها نیز احساس خوبی داشته باشید.

هیچ وقت پابرهنه راه نروید، حتی در خانه. رابرت کی لی، جراح اطفال، می‌گوید: “بعضی از بیماران، وقتی دچار نوروپاتی می‌شوند، می‌توانند بر روی یک لیوان شکسته راه بروند و متوجه آن نشوند.”

همیشه این احتمال وجود دارد که بتوانید روی چیزی قدم بگذارید، آن را حس نکنید و به خود آسیب بزنید.

جهت تهیه کفش دیابتی تماس بگیرید: 02147623737

 

4.9/5 - (7 امتیاز)