زخم ناشی از ابدومینوپلاستی

درمان زخم ناشی از ابدومینوپلاستی

زخم ناشی از ابدومینوپلاستی

یکی از عوارضی که می‌تواند پس از جراحی ابدومینوپلاستی ایجاد شود، ایجاد زخم ناشی از ابدومینوپلاستی می‌باشد. ابدومینوپلاستی یک جراحی پلاستیک مهم است که عملی کاملاً تهاجمی بر روی بدن می‌باشد. زیرا برشی که ایجاد می‌شود، از یک سمت شکم تا سمت دیگر آن امتداد می‌یابد و همچنین پوست اضافی موجود در قسمت تحتانی شکم بریده می‌شود. از آنجا که این عمل یک عمل جراحی پیچیده است، جراح پلاستیک به بیماران توصیه می‌کند که خود را به درستی آماده کنند و همچنین نکات خاصی را بعد از عمل رعایت کنند.

مانند هر روش جراحی دیگر، خطرات و عوارضی وجود دارد که ممکن است بعد از عمل ابدومینوپلاستی ایجاد شود. بسته به عوامل متعدد، برخی از بیماران، بیشتر در معرض خطر زخم ناشی از ابدومینوپلاستی هستند.

به طور کلی، کشیدن سیگار و مصرف الکل و سایر موارد موجود می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به عارضه های ابدومینوپلاستی و به خصوص زخم ناحیه بخیه شده گردد.

 

زخم ناشی از ابدومینوپلاستی

 

یکی از عوارضی که می‌تواند پس از جراحی ابدومینوپلاستی ایجاد شود، ایجاد زخم عفونی می‌باشد. باز شدن بخیه ها بعد از عمل ابدومینوپلاستی از عوارض این جراحی می‌باشد. اگر این مشکل به موقع درمان نشود، می‌تواند منجر به عفونت شدید و ایجاد اسکار جراحی شود. بسیاری از بیماران می‌خواهند بدانند که این عارضه چگونه اتفاق می‌افتد و برای جلوگیری از آن چه می‌توان کرد؟!

نکروز شدن و پس زدن بخیه (عفونت زخم) یکی از عوارضی است که بیشتر در بیماران سیگاری اتفاق می‌افتد.

اصولا جراح پلاستیک به بیمار توصیه می‌کند که سیگار کشیدن را سه تا شش هفته قبل از ابدومینوپلاستی شکم قطع کند و حداقل برای همان مدت بعد از انجام عمل سیگار را کنار بگذارد. سیگار کشیدن می‌تواند روند بهبودی زخم ابدومینوپلاستی را مختل کند زیرا باعث ضعف در اکسیژن رسانی و انقباض عروقی رگ های خونی می‌شود. فقدان خونرسانی مناسب در این ناحیه می‌تواند منجر به از بین رفتن پوست و نکروز بافت‌ها شود و زخم عفونی شدیدی را به وجود بیاورد.

در صورت فشار بیش از حد بیمار بخیه ها یا عدم رعایت توصیه های جراح پلاستیک برای نحوه خواب و راه رفتن، احتمال دارد زخم ابدومینوپلاستی ایجاد شود. برخی از بیماران پس از بلند کردن لوازم سنگین از کف زمین یا پس از در آغوش گرفتن نوزادان و غیره، متوجه پارگی بخیه ها و باز شدن زخم می‌شوند.

چیزی به سادگی خندیدن، عطسه و سرفه می‌تواند باعث باز شدن بخیه شود، بنابراین در صورت بروز زخم، مطمئن باشید که به ناحیه جراحی فشار وارد کرده اید.
اگر با باز شدن بخیه زخم روبرو شدید، بلافاصله با کارشناس زخم تماس بگیرید زیرا باید درمان محل بخیه انجام شود.

در برخی موارد، متخصص زخم تشخیص می‌دهد که زخم نیاز به برداشتن بافت مرده و بخیه زدن مجدد زخم ها دارد تا زمینه را برای یک فرآیند ترمیمی مناسب ایجاد کند. هرچه درمان زخم ابدومینوپلاستی را به تاخیر بیندازید، خطر ایجاد عفونت بیشتر می‌شود و بعدها ممکن است درمان این زخم ها بسیار دشوارتر باشد. عفونت زخم ابدومینوپلاستی عارضه شایع پس از جراحی نمی‌باشد. با این حال، بیماران باید همیشه از توصیه های جراح پیروی کنند تا از این مورد جلوگیری شود.

 

جراحی ابدومینوپلاستی

 

در صورت بروز زخم ابدومینوپلاستی و سایر جراحی های زیبایی (ماموپلاستی، لیپوماتیک، لیپوساکشن، تزریق چربی و…) می‌توانید با متخصصین زخم کلینیک زخم ترنم در ارتباط باشید تا بهترین درمان برای شما استفاده گردد.

 

درمان زخم ابدومینوپلاستی

 

تعیین وقت درمان زخم ابدومینوپلاستی و ناشی از جراحی زیبایی 02147623737 

4.8/5 - (120 امتیاز)